Heeft u niet gevonden wat u zocht? Neem dan contact met ons op via 0591-610494 wij kunnen vrijwel alle producten voor u bestellen.

Beoordeling 9.2 gebaseerd op 133 individuele klantbeoordelingen op 5-sterrenspecialist

Gratis bezorging & installatie
's ochtends gekocht, 's middags gebracht
Eigen reparatie afdeling
  • Gratis parkeren
  • Gratis installatie
  • 's ochtends gekocht, 's middags gebracht
  • Aangesloten bij United Retail Groep
  • Eigen reparatie afdeling
Heeft u niet gevonden wat u zocht? Neem dan contact met ons op via 0591-610494 wij kunnen vrijwel alle producten voor u bestellen.

Beoordeling 9.2 gebaseerd op 133 individuele klantbeoordelingen op 5-sterrenspecialist

Weerdingerstraat 196, Emmen
0591-610494
 info@schomaker-tv.nl
Weerdingerstraat 196, Emmen
Winkelmand

De expert in TV-Audio-Witgoed

Overstappen van Ziggo, KPN, Telfort of Canal Digitaal?

Schomaker

Wilt u overstappen of bent u ontevreden over uw huidige aanbieder?

Het komt veel voor overstappen van en naar een andere aanbieder, maar dan? U bent overgestapt krijgt een leuke aanbieding maar gaat alles ook werken zoals uw verwacht? Hieronder een rijtje van zaken waar u rekening mee kunt houden bij het overstappen.

  • Ga er vanuit dat een monteur niet dezelfde dag uw problemen kan oplossen. Wilt u dat graag dan helpen wij u graag uit de brand, indien dat mogelijk is!
  • Overstappen van Ziggo naar bijvoorbeeld KPN, Telfort of Canal Digitaal kan problemen opleveren met de huidige manier van Radio luisteren. Radio ontvangst van Ziggo gaat via de kabel aansluiting rechtstreeks naar de tuner/receiver. Dit gaat helaas op dezelfde manier niet meer werken indien u overstapt.
  • Ziggo werkt via de veelal bestaande kabelaansluiting dat al aanwezig is in uw woning. Telfort en KPN aanbieders werken met glasvezel. Ligt dit er al of moeten er nieuwe kabels worden getrokken? Er zijn ook draadloze mogelijkheden via het stroomnet.
  • Op dit moment zijn er nog geen oplossingen voor het ontvangst van televisie beeld via de glasvezel(IP-TV). Hier wordt wel aan gewerkt echter is dit nog niet definitief uitgerold. Dit betekent dat bijvoorbeeld via KPN of Telfort de klant een extra kastje krijgt bij de televisie om beeld te ontvangen. Via KPN en Canal Digitaal zijn er inmiddels wel oplossingen om ontvangst via een applicatie(APP) beeld te ontvangen. Andere aanbieders zullen hier ook steeds meer mee komen in de toekomst indien het nu nog niet aanwezig is. Hiervoor heeft u een nieuwe SMART TV nodig, HUMAX TV randapparatuur of via chromecast van Google zijn er mogelijkheden.
  • Canal Digitaal kan zonder extra kastjes/ontvangers/receivers rechtstreeks ontvangen worden door de TV tuner van de televisie net als bij ZIGGO al jarenlang het geval is. 10 jaar geleden bracht dit veel problemen met zich mee, dit is echter zo goed als helemaal opgelost doordat o.a. zenders automatisch geupdate worden in de televisies. 
  • Via een CAM module achter in de televisie kan er via Ziggo en Canal Digitaal zonder extra randapparatuur televisie worden gekeken. 

Heeft u meer vragen en of zijn er zaken onduidelijk? U kunt vrijblijvend contact met ons opnemen via 0591-610494. Een monteur van Schomaker TV Audio Witgoed kan u ook helpen met het aansluiten.